Chemical Engineering for Industrial Sustainability (LM-22)

LM-22

Errata Corrige Inizio lezioni LM 22 Chemical Engineering -16 marzo 2020 in modalità Didattica a distanza

Si informano gli studenti interessati che le lezioni del 1° e del 2° anno del Corso di Laurea LM 22 Chemical Engineering avranno inizio lunedì 16 marzo in modalità Didattica a distanza attraverso la piattaforma Microsoft Teams.
Si precisa che le lezioni saranno erogate secondo l’orario pubblicato  alla pagina seguente http://www.dicar.unict.it/corsi/lm-22/orario-lezioni

notice for foreign students

Dear Students, the Italian Government introduced a new Prime Ministerial Decree which stated the suspension of the in-class teaching activities in all Italian Universities until 15 March 2020. This provision was taken after hearing the opinion of the Technical-Scientific Committee and the Ministry of Health, who deem this a necessary measure in order to contain the contagion. For that reason lessons and exams  are currently suspended up to the 15th of March.

Public selection for admission of Non EU Students to English taught Masters' Degrees

The University of Catania announces a public selection based on qualifications, and (if appropriate) interview, in order to select non EU students living abroad for admission, Academic Year 2020-2021, to the first year of International Master’s Degrees in:

LM  22 CHEMICAL ENGINEERING FOR INDUSTRIAL SUSTAINABILITY

Application from 6 February 2020 12.00 (GMT +1) until 16 March 2020, 23.59 (GMT +1)

Avviso prof. Cicala

Si avvisano gli studenti interessati che la lezione di  “ MATERIALS SCIENCE AND TECHNOLOGIES” LM 22 prevista  per oggi 7 gennaio, non avrà luogo causa indisponibilità del docente.
Le lezioni riprenderanno regolarmente come da calendario

Catania lì, 07/01/2020

F.to  Il docente titolare del corso
       (Prof. Gianluca Cicala)